Oppervlakte
185 m²
Hoofdfunctie
Kantoorruimte
€ 185 per m² per jaar
Energielabel
A
Beschikbaarheid
Verhuurd
Aanvaarding
Direct
ALGEMEEN
De representatieve kantoorvilla “The Green Spot” is gelegen in een parkachtige omgeving en maakt onderdeel uit van een verzamelcomplex van identieke, kleinschalige kantoorvilla’s. Het gebruik van de hoogwaardige bouwmaterialen en de bijzondere architectuur (in klassieke stijl) geven dit gebouw een kwalitatieve en unieke uitstraling.
Het duurzame gebouw voorzien van Energielabel A, is zeer energiezuinig en wordt verwarmd met grondwaterwarmte (warmte- en koude opslag), tevens is het mogelijk de ramen te openen. Door deze combinatie is er altijd een plezierig werkklimaat aanwezig.
LOCATIE
Deze representatieve kantoorvilla is gelegen op het nieuwe, moderne Businesspark Papendorp Utrecht, en uitstekend geschikt voor hoogwaardige dienstverlenende bedrijven.
Gezien de centrale ligging en optimale bereikbaarheid biedt het ook een ideale vestigingsplaats voor internationale bedrijven die een vestiging in Utrecht wensen, mede vanwege de aanwezigheid van restaurant “de Steiger” alsmede het Holiday-Inn Express hotel (op loopafstand gelegen).
Op dit moment zijn het diverse Consultancy (facilitair, HR, juridisch en vastgoed), IT bedrijven (software ontwikkeling en advies) en verkoopkantoren die een uitstekende huisvesting hebben op de Green Spot.
BEREIKBAARHEID
Papendorp is gelegen nabij verkeersknooppunt Oudenrijn waar de A2 (Amsterdam-Den Bosch) en A12 (Arnhem-Rotterdam/Den Haag) samen komen. Van hieruit zijn diverse rijkswegen (A28/A27) eenvoudig bereikbaar.
Openbaar vervoer:
Het centrum en het Centraal Station van Utrecht zijn in circa 10 minuten via de Prins Clausbrug bereikbaar, door middel van diverse snelle busverbindingen (vrije busbanen). De gratis Papendorp Express rijdt tevens door het gebied waardoor de bereikbaarheid optimaal is. De bushalte op Papendorp is op loopafstand van het kantoorpand gelegen.
OPPERVLAKTE
De gehele kantoorvilla heeft een vloeroppervlak van circa 555 m². Voor verhuur is 1 vloer (zelfstandige businessunit) beschikbaar, te weten:
Circa 185 m² gelegen op de 1e verdieping.
Gemeten conform NEN 2580.
PARKEREN
Totaal zijn er 4 parkeerplaatsen beschikbaar in de onder het gebouw gelegen parkeergarage. Daarnaast heeft huurder ook recht op het mandelige gebruik van de bezoekersparkeerplaatsen (1 parkeerplaats).
INDELING
Zie bijgevoegde plattegrondtekeningen.
HUURPRIJS
Kantoorruimte vanaf € 185,00 per m² per jaar.
Parkeerplaats € 1.250,00 per plaats per jaar.
Prijzen te vermeerderen met BTW.
BTW
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dienen bovengenoemde bedragen te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na huuringangsdatum op basis van het prijsindexcijfer volgens de Consumenten Prijsindex, reeks alle huishoudens (2006=100). Gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
SERVICEKOSTEN
€ 50,00 per m² per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, als vast niet verrekenbaar bedrag, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en luchtbehandelings-, lift- en brandmeld- en ontruimingsinstallatie;
• verbruik en vastrecht nutsvoorzieningen (water en elektra);
• glasbewassing buiten en algemene ruimten;
• vuilafvoer;
• diverse klein onderhoud: onderhoud, herstel en vernieuwing van: lampen, gebroken (spiegel-) ruiten, glasdeuren glaswanden (in gelijksoortige uitvoering), hang- en sluitwerk, kranen, schakelaars, wandcontactdozen, belinstallaties, verlichting (inclusief armaturen);
• onderhoud, herstel en vernieuwing van erfafscheidingen, tuinen en erven alsmede bestrating aangebracht bij het gehuurde;
• assurantiepremie buitenbeglazing;
• schoonmaak algemene ruimten, trappenhuis en parkeergarage;
• ontstoppen van putten, riolen en afvoeren; gladheidsbestrijding:
• 5% administratiekosten over de hiervoor genoemde leveringen en diensten.
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige, goede staat inclusief onder andere:
• eigen representatieve entree;
• toegang kantoor via tagsysteem op de deur;
• verwarmingsinstallatie en luchtbehandelingssysteem
voorzien van koeling;
• huidig glad gestuukte metalstud-wanden deels met
glaspanelen en paneeldeuren;
• huidige vloerafwerking, bestaande uit PVC parketvloeren in
gangzones en tapijt in kantoren;
• huidige systeemplafond v.v. opbouwlichtarmaturen,
geschakeld per verdieping;
• pantry voorzien van een granieten blad met onder- en verdiepingshoge bovenkastjes, warm- en koud stromend water,
koelkast en vaatwasser.
• gescheiden dames- en herentoilet;
• personenlift;
• kozijnen met dubbele beglazing en deels te openen ramen;
• screens en raambekleding
• huidige kabelgoten, t.b.v. elektra, data en telefonie;
• brandmeldcentrale en handmelder per verdieping;
• werkkast met uitstortgootsteen;
• alarminstallatie met bewegingssensoren;
• medegebruik van brievenbus en deurbel met
intercomverbinding.
HUURTERMIJN
5 jaar + een optieperiode van 5 jaar.
HUURCONTRACT
Op basis van het laatste standaard model 2015 van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ), zoals gehanteerd door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM).
HUURBETALING
Per kwartaal vooruit te voldoen.
ZEKERHEIDSTELLING
Bankgarantie ter grootte van 3 maanden huur + servicekosten te vermeerderen met BTW.
AANVAARDING
In overleg, doch spoedig.
BIJZONDERHEDEN
Deze informatie wordt u verstrekt onder voorbehoud goedkeuring verhuurder/eigenaar.